Moc informacji i inspiracji – relacja ze szkolenia

6 czerwca w Warszawie odbyły się bezpłatne warsztaty dla księgarzy pt. „Social media – bądź widoczny! Narzędzia i metody zaawansowane” zorganizowane przez firmę Biblioteka Analiz w ramach zadania „Partnerstwo dla książki” ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W szkoleniu – prowadzonym w formie praktycznych warsztatów – uczestniczyło 25 przedstawicieli księgarń. Księgarki (w przeważającej większości) i księgarze reprezentowali placówki o różnym profilu – od ogólnoasortymentowych po wyspecjalizowane, m.in. dziecięce, historyczne, biznesowe, religijne czy oferujące książki antykwaryczne.

Celem szkolenia było podniesienie kompetencji księgarzy w obszarze promocji księgarni z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Postawiono na efektywne wykorzystywanie narzędzi oferowanych przez popularne portale. Uczestnicy dowiedzieli się jak skutecznie tworzyć kampanie, optymalizować budżet oraz odpowiednio targetować grupy odbiorców. Wyjaśnione zostały również kwestie prawne związane m.in. z oznaczaniem treści reklamowych.

Zaletą warsztatów było praktyczne podejście do przedstawianych zagadnień, poparte długoletnim doświadczeniem zawodowym prowadzącego – Rafała Wasilczyka oraz interaktywny charakter zajęć, pozwalający uczestnikom na weryfikację i testowanie swojej wiedzy w sytuacjach symulujących rzeczywistość. Szkolenie to było również okazją do wymiany doświadczeń i bliższego poznania między samymi uczestnikami.

Zdaniem uczestników tematyka szkolenia była ciekawa, przydatna, dało ono też możliwość usystematyzowania własnej wiedzy i spojrzenie na dotychczasową metodykę pracy z zupełnie innej perspektywy. Możliwość zadawania pytań przez księgarzy zostało bardzo dobrze wykorzystana, pojawiło się ich bardzo dużo. „Moc informacji i inspiracji” – skomentowała Aldona Mackiewicz, właścicielka Toruńskiego Antykwariat Księgarski.

Pozostali uczestnicy również bardzo wysoko ocenili szkolenie – tak wynika ze wstępnych analiz ankiet, w których poprosiliśmy księgarzy o przyznanie ocen wykładowcy i organizatorowi. Średnia ocena ogólna wynosi 4,6 (skala punktowa od 1 do 5, gdzie 5 jest najwyższą notą).